Blogi

Mai072014
Kalvis Pētersons

Vēlētāja īsā atmiņa strādā politiķa labā

Lietaina pirmdienas pēcpusdiena. Neskatoties uz to, ka ir pirmdiena, lielveikalā „Mols” notiek diezgan liela rosība - cilvēki dodas savās ikdienas gaitās. Kāds dodas iepirkties, kādam norunāta tikšanās, uz kuru jāpaspēj, bet kāds cits vienkārši pastaigājas. Cerot „noķert” kādu garāmgājēju uz sarunu par politiku, saņēmu vairākus atteikumus, tomēr atrodas cilvēki, kuri vēlējās parunāt par politiskajām reklāmām, un to, kā tās ietekmē viņu izvēli vēlēšanās. Kā redzams, vēlētāji var atsaukt atmiņā nesen dziedētas un redzētas reklāmas.

Politiskās reklāmas mani neietekmē

Sarunai piekrīt Aija, 31 gads, strādā ar tirdzniecību saistītā nozarē. Aija neuzskata, ka viņu ietekmētu politiskās reklāmas televīzijā vai citos medijos, un viņa nepievērš lielu uzmanību arī īpašām detaļām reklāmās. Tomēr pēc neilga apdomāšanās brīža Aija atzīstas, ka partijām un kandidātiem tomēr pievērš uzmanību. Runājot par reklāmām, kuras palikušas atmiņā, Aija atceras Šlesera reklāmas. Vienu no tām arī nesen varējām skatīt savos TV ekrānos. Viņai atmiņā palikušas arī Tautas partijas oranžās reklāmas. Novēlot viens otram jauku dienu un veiksmi, mēs katrs dodamies savā virzienā.

Skatos, kā viņi melo

Runā jau visi skaisti, apnicis klausīties.

Nākamais parunāt ar studentu par politiķu reklāmām piekrīt 74 gadus vecais Viesturs, pensionārs. Tāpat kā iepriekšējās sarunās, arī šoreiz mans sarunu biedrs ir drošs, ka viņu neietekmē politiskās reklāmas. Kam Viesturs pievērš uzmanību šajās reklāmās? Viņš atbild ātri – „Klausos, kā viņi melo. Runā jau visi skaisti, apnicis jau klausīties.” Izdarot izvēli vēlēšanās, Viesturs skatās uz paveiktajiem darbiem, ne politiskajām reklāmām. Sākotnēji Viesturs atbild, ka prātā nav palikusi neviena konkrēta reklāma, tomēr piebilst, ka Šlesers paliek atmiņā un ka "miljons cilvēku viņu izsmej lidostā."

Šlesers un Ozoliņa 8. numurs

Uz īsu interviju piekrīt arī 25 gadus vecā studente Lāsma. Arī no viņas saņemu noraidošu atbildi, ka politiskās reklāmas viņu neietekmē. Lāsma apgalvo, ka politiķu reklāmām visvairāk uzmanības pievērš vizuālajiem elementiem. Prātā viņai uzreiz nāk Šlesera jaunākā reklāma, kā arī "Par labu Latviju" reklāma ar Sandi Ozoliņu un 8. numuru, kas kļuva slavena uz 11.Saeimas vēlēšanām, jo piesaistīja uzmanību un pārkāpa aģitācijas noteikumus vēlēšanu dienā. 

Piezīme: attiecīgā iedzīvotāju aptauja nav uzskatāma par reprezentatīvu, proti, tā ilustrē tikai dažu cilvēku viedokļus un no šīs aptaujas nav izdarāmas tālākas prognozes. 

Pēdējās izmaiņas veiktas 09.05.2014

Atpakaļ uz sarakstu

Lūdzu, autorizējies!

Lai balsotu, lūdzu, autorizējies ar savu sociālo tīklu profilu! Tavi personas dati nebūs pieejami trešajām pusēm!