2014.gada 18.janvārī partijas „Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā” (PCTVL) kongresā apstiprināts partijas jaunais nosaukums "Latvijas Krievu savienība" (LKS).
Partiju apvienība PCTVL tika izveidota 1998.gadā, apvienojoties trijiem politiskajiem spēkiem - partijām „Līdztiesība” (zināma arī kā „Kustība par sociālo taisnīgumu un līdztiesību), „Tautas Saskaņas partija” un „Latvijas Sociālistiskā partija”. Nedaudz vēlāk partijai pievienojās arī „Krievu partija”, taču 2000.gadā no PCTVL izstājās. Savukārt partijas „Tautas Saskaņas partija” un „Latvijas sociālistiskā partija” no partiju apvienības PCTVL izstājās 2003.gadā.
2003.gadā partiju apvienībā bija palikusi tikai viena partija un apvienībai draudēja likvidācija, kas nenotika, jo no „Tautas Saskaņas partijas” un „Latvijas Sociālistiskās partijas” aizgājušie biedri izveidoja jaunu partiju „Brīva izvēle tautu Eiropā” (BITE, ZaPČEL) ar līderiem Jakovu Plineru un Nikolaju Kabanovu priekšgalā. Partija pievienojās apvienībai PCTVL.
2003.gada novembrī abu partiju vadība pieņēma lēmumu par partiju "Līdztiesība" un "BITE" darbības iesaldēšanu. Visa turpmākā darba organizēšanu notika apvienības PCTVL ietvaros.
Mājas lapa: www.pctvl.lv
LKS VADĪBA
Latvijas Krievu savienības līdzpriekšsēdētāji ir Miroslavs Mitrofanovs, Jakovs Pliners, Tatjana Ždanoka.
Latvijas Krievu savienības valdes locekļi: Jurijs Petropavlovskis, Aleksandrs Malnačs, Aleksandrs Livčaks, Vladimirs Buzajevs, Aleksandrs Kuzmins,Viktors Dergunovs, Ilga Oziša, Aleksandrs Prutkovs, GagiksSarkisjans, Natālija Jolkina, Vladislavs Rafaļskis, Aleksandrs Fiļejs, Elīna Čujanova, DenissGorba, JevgēnijsDrobots, Sergejs Solovjovs, Ludmila Rodionova, Dmitrijs Žiļins, Andris Tolmačovs, AidinsAskerovs, Aleksandrs Gamaļejevs, Anatolijs Pušņakovs, Valerijs Orlovs, Ludmila Ušakova.
LKS SAEIMĀ
Partija (PCTVL) kandidēja gan 10., gan 11. Saeimas vēlēšanās, taču nepārvarēja 5% barjeru, kas liedza iespēju iekļūt Saeimā.
LKS PAŠVALDĪBĀS
Partija (PCTVL) 2013.gada pašvaldību vēlēšanās kandidēja Jēkabpils pilsētā, Olaines novadā, Aizkraukles novadā un Salaspils novadā, bet netika ievēlēta nevienā no šīm pašvaldībām.
Partijas (PCTVL) pārstāvji 2009.gada pašvaldību vēlēšanās tika ievēlēti 6 pašvaldībās: Olaines novadā (Andris Tolmačovs), Salaspils novadā (Aleksandrs Prutkovs), Līvānu novadā (Ašots Mamikonjans), Viļānu novadā (Ivans Popovs), Jelgavas pilsētā (Maksims Galkins) un Jēkabpils pilsētā (Nataļja Čehova).
LKS EIROPAS PARLAMENTĀ
2004., 2009. un 2014.gadā Eiropas Parlamenta vēlēšanās no partijas (PCTVL) tika ievēlēta Tatjana Ždanoka.
PCTVL PIKETS KRIMAS ATBALSTAM, AIZSTĀVOT KRIEVU VALODU
2013.gada 10.martā partijas (PCTVL) aktīvisti rīkoja piketu Rīgas centrā "Krimas atbalstam, lai solidarizētos ar Krimas tautu" un pulcēja apmēram 200 cilvēkus. Piketā tika izmantoti Krievijas karogi un plakāti krievu un angļu valodā ar saukļiem "Garantijas krievu valodai no Ukrainas līdz Rīgai. Brīvību Krimai!", "Krimas tautai ir tiesības izlemt savu likteni" un "Pašnoteikšanos Katalonijai, Skotijai un Krimai" .
PARTIJAS KANDIDĀTI. Šajā datu bāzē ir apkopota informācija par 19 partijas saraksta līderiem 12. Saeimas vēlēšanās - pirmajiem 5 Rīgas un Vidzemes reģionā, pirmajiem 3 Kurzemes, Zemgales un Latgales reģionā.
Priekšvēlēšanu solījumu kopsavilkums:
Lūdzu, uzgaidi vai "atsvaidzini" lapu (nospied uz klaviatūras F5), ja tā vēl nav ielādējusies. Ja dati vēl nav ielādējušies, lūdzam skatīt infografiku kā failu šeit.
(Delnas un PROVIDUS izveidotais darbu saraksts 12.Saeimai)
Partija pagaidām nav paudusi savu nostāju
1.solis
Plašāka informācijas pieejamība un lēmumu atklātība
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
1.1. Pienākums jaunu likumprojektu vai politikas dokumentu izstrādātājiem (t.sk. arī Saeimā) atklāt lobētājus – indivīdus vai organizācijas, kas palīdzējušas šos dokumentus izstrādāt | |
1.2. Plašāka pieeja valsts pārvaldes rīcībā esošo datu klāstam (bez maksas un formā, ko datorā var automatizēti apstrādāt) | |
1.3. Publiskā sektora noslēgto līgumu publicēšana internetā kā priekšnoteikums tam, lai tie stātos spēkā | |
1.4 Valsts budžeta analīzes un budžeta atspoguļošanas rīks, kas bez maksas pieejams internetā un kas ļauj Latvijas iedzīvotājiem saprast, kādiem mērķiem tiek tērēti valsts resursi | |
1.5. Iestāžu mājas lapās – saraksts ar to informāciju, kurai iestāde ir noteikusi ierobežotas pieejamības statusu. | |
1.6. Valsts pārvaldē kādai iestādei noteikta atbildība rūpēties par informācijas atklātību – šajā iestādē varētu apstrīdēt nepamatotus informācijas izsniegšanas atteikumus | |
1.7. Tiesas spriedumos par korupcijas jautājumiem vairs netiek slēpti (anonimizēti) notiesāto personu vārdi | |
1.8. Plašāka Saeimas informācijas pieejamība: piemēram, publiski pieejama informācija par izsniegtajām caurlaidēm, standartizēti un publiskoti Saeimas komisiju un apakškomisiju sēžu protokoli | |
1.9. atklātas valsts prezidenta vēlēšanas |
2.solis
Mazāka naudas vara politikā
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
2.1. Pārskatīt valsts finansējuma apmēru Latvijas partijām tā, lai ļautu partijām kvalitatīvi veikt savas funkcijas un nebūt atkarīgām no privātiem ziedojumiem | |
2.2. Turpināt samazināt no privātpersonām atļautu ziedojumu limitu politiskajām partijām vai atļauto ziedojumu limitu piesaistīt ziedotāja legāli gūtajiem ienākumiem (piemēram, drīkst ziedot ne vairāk kā 10% no saviem gada laikā legāli gūtajiem ienākumiem) |
3.solis
Publiskā sektora ētikas regulējums
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
3.1. Ministru Kabineta ētikas kodekss, kur tiktu risinātas arī problēmsituācijas kontekstā ar ierēdņu un politiķu mijiedarbību (it sevišķi priekšvēlēšanu kampaņu kontekstā) | |
3.2. Valsts pārvaldes darbinieku (t.sk. arī pašvaldībās) kopīgs ētikas kodekss, kurā tiktu paredzētas arī efektīvas ētikas problēmu risināšanas procedūras |
4.solis
Pārdomātāka, konsekventāka valsts personālpolitika
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
4.1. Atklāta, taisnīga, pārdomāta personālatlase valsts pārvaldē (t.sk. pašvaldībās) | |
4.2. Informācija par vakancēm valsts un pašvaldību iestādēs, kā arī uzņēmumos obligāti parādās šo iestāžu mājas lapās, kā arī centralizētā resursā | |
4.3. Profesionāls to kandidātu kvalifikācijas izvērtējums, kas tiek virzīti augstiem pārvaldes un tiesu varas amatiem ar Saeimas balsojumu |
5.solis
Valsts iepirkumu sistēmas uzlabojumi
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
5.1. Izmaiņas likumos, kas samazina iespējas iepirkumus piemērot viena pretendenta vajadzībām vai, slēdzot līgumu, mainīt sākotnējā iepirkuma nosacījumus | |
5.2. Publiskajos iepirkumos rast iespēju iekļaut pretendentam kritērijus, kas pierāda, ka uzņēmums neatbalsta ēnu ekonomiku, ir korporatīvi sociāli atbildīgs (ilgtspējīgs) - ievēro cilvēktiesības, nekaitē videi, ieviesis pretkorupcijas pasākumus, u.c. |
6.solis
Novērstas valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību pārvaldības problēmas
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
6.1. Profesionāli atlases kritēriji valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību (t.i. to meitasuzņēmumu) valdēs un padomēs | |
6.2. Atklāta, pārdomāta, skaidros kritērijos balstīta valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību ziedošanas politika | |
6.3. Papildus pilnvaras Konkurences padomei iejaukties gadījumā, kad valsts vai pašvaldību uzņēmumi kropļo konkurenci | |
6.4. Ieviest atklātu, caurspīdīgu un atbildīgu valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību atskaitīšanās praksi, kas balstīta uz korporatīvās pārvaldības un korporatīvās sociālās atbildības principiem (t.sk par pretkorupcijas pasākumiem) |
7.solis
Darbotiesspējīgi institucionāli risinājumi cīņai ar korupciju
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
7.1. Labi pārvaldītas, uz izcilību orientētas iestādes, kas cīnās ar publiskā un privātā sektora korupciju | |
7.2. Iekšējās kontroles sistēmas ietvaros iestādēm noteikts juridisks pienākums izvērtēt savus korupcijas riskus un īstenot risku samazināšanas pasākumus |
8.solis
Atbalsts kvalitatīvāku lēmumu pieņemšanai publiskajā sektorā, kā arī atbalsts sabiedriskajai kontrolei pār publisko sektoru
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
8.1. Pierādījumos un kvalitatīvā analīzē balstīta lēmumu pieņemšana (t.sk. Saeimā) | |
8.2. Pirms nozīmīgu reformu uzsākšanas tiek publiskoti diskusiju (sabiedrisko konsultāciju) dokumenti, kur iezīmētas pārmaiņu iespējas un konkrēti jautājumi, par kuriem amatpersonas vēlētos konsultēties ar sabiedrību | |
8.3. Publiskā sektora darbiniekiem reālas iespējas un pienākums pastāvīgi atjaunot savas zināšanas (t.sk. Saeimas un pašvaldību deputātiem) | |
8.4. Pārdomāta, konkurētspējīga publiskā sektora atalgojuma politika | |
8.5. Saeimas kancelejas darbības lietderības audits | |
8.6. Ilgtermiņa atbalsts Latvijas sabiedriskajiem medijiem, pētnieciskajai žurnālistikai, kā arī sabiedriskajām organizācijām | |
8.7. Pašvaldību iedzīvotājiem pieejami pašvaldību līmeņa referendumi | |
8.8. Ērtas un internetā balstītas parakstu vākšanas iespējas pilsoņu likumdošanas iniciatīvām referendumu ierosināšanai |
9.solis
Efektīvāka, godīgāka, profesionālāka tiesu vara
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
9.1. Personām nodrošināta plašāka pieeja valsts nodrošinātajai juridiskajai palīdzībai | |
9.2. Tiesu varai sava rezultatīvo rādītāju sistēma, kas ļauj kontrolēt darba efektivitāti | |
9.3.Paplašinātas tiesnešu, tiesnešu palīgu un citu tiesu sistēmas darbinieku iespējas celt savu kvalifikāciju | |
9.4. Pabeigta tiesu namu reforma, kas ļauj pārdalīt lietas no vairāk noslogotajām tiesām uz mazāk noslogotajām tiesām | |
9.5. Uzlabota tiesu darba administrēšana - izvērtēts un nepieciešamības gadījumā pārskatīts tiesnešu, tiesnešu palīgu, administratīvā personāla darba apjoms, funkcijas un atalgojuma adekvātums | |
9.6. Lai samazinātu tiesvedību skaitu, palielinātas tiesiskās drošības prasības tiesiskiem darījumiem (piemēram, plašāk izmantoti notariālie akti) | |
9.7. Valsts amatpersonas statuss maksātnespējas administratoriem |
10.solis
Trauksmes cēlēju (ziņotāju par likumpārkāpumiem) aizsardzība
Apņemšanās | Partijas pozīcija |
10.1. Īpašs, ar likumu noteikts trauksmes cēlēja statuss un tiesiskā aizsardzība | |
10.2. Nozīmīgākas konfidencialitātes garantijas trauksmes cēlējiem | |
10.3. Lielāka aizsardzība gan pret sankcijām no pašreizējā darba devēja, gan pret grūtībām citu darbu meklējumos | |
10.4. Ja trauksmes cēlāja sniegtās informācijas rezultātā gūts nozīmīgs labums sabiedrībai, trauksmes cēlējam jāizmaksā atlīdzība | |
10.5. Īpaša aizsardzība tajos sektoros, kur likumpārkāpumu sekas var būt īpaši nozīmīgas (piemēram, būvniecībā vai citos ekonomiskā un cilvēkdrošības paaugstināta riska jomās) | |
10.6. Trauksmes celšanas mehānismu izveidošana iestādēs (gan publiskajā, gan privātajā sektorā) |
Vārds, Uzvārds, Dzimšanas dati | Nodarbošanās / Ienākumu avots / Saistība ar politisko partiju | Uzvaras iepirkumos |
Jeļena Bačinska, 11.06.81. | ||
Iļja Kozirevs, 14.02.66. | Valdes priekšsēdētājs SIA "INFORMĀCIJAS UN TELEKOMUNIKĀCIJAS SERVISS", SIA "PP14" - Nekustamais īpašums, SIA "Regimus", SIA "K-Ofiss"; Rīkotājdirektors SIA "DialTone" | |
Jūlija Gomoļa, 02.08.72. | ||
Konstantīns Burlakovs, 05.08.55. | ||
Tatjana Andrejeva, 29.10.48. | ||
Edgars Kumpins, 15.01.88. | Valdes loceklis SIA "MAFKIS" - Kafijas, tējas, kakao un garšvielu vairumtirdzniecība | |
Aleksandrs Makejevs, 12.01.61. | ||
Mihails Lavrenovs, 11.06.77. | Valdes loceklis SIA "SUNGURTSEFF BALTICS" - nekustamie īpašumi, SIA "LANDWIRT"; "LAVRA" Individuālais komersants | |
Vladimirs Čehovs, 12.10.56. | Valdes loceklis SIA "HEKTORS" | |
Valērijs Buhvalovs, 09.07.57. | Valdes priekšsēdētajs SIA "Rīgas vispārizglītojošā privātā vidusskola "Evrika"" | |
Sergejs Ratčenkovs, 21.11.88. | ||
Andrejs Kazakovs, 27.01.71. | SIA "Zoom Studio" | |
Viktors Jegorovs, 22.12.78. | Valdes priekšsēdētājs SIA "Quel" | |
Mihails Krasikovs, 04.12.89. | ||
Aleksandrs Kuzmins, 10.10.84. | Kandidējis uz 10.un11.Saeimu no PCTVL saraksta, PCTV valdes loceklis, 2005.gadā bija ievēlēts par Rīgas domes deputātu. | |
Jevgēnijs Drobots, 18.08.46. | Valdes loceklis SIA "RIEUT" - Autotransports. Kravas pārvadājumi | |
Valerija Govorova, 17.05.76. | ||
Valerijs Solncevs, 19.11.56. | Valdes loceklis SIA "ARV SERVISS" | |
Vasīlijs Zjatkovs, 21.12.57. | ||
Viktors Rodionovs, 08.12.54. | Valdes loceklis SIA "KRIEVU SĒTA" - Rūpnieciskās iekārtas, automatizācija |
Datu avots: Lursoft personu datu bāzes, www.lursoft.lv
Ja dati vēl nav ielādējušies, lūdzam skatīt infografiku kā failu šeit.
Vārds, Uzvārds, Dzimšanas dati | Nodarbošanās / Ienākumu avots / Saistība ar politisko partiju |
Tatjana Ždanoka, 08.05.1950 | Esošā EP deputāte |
Dmitrijs Kosaks, 07.08.1961 | |
Tatjana Andrejeva, 29.10.1948 | |
Elita Kosaka, 14.07.1960 | Likvidators SIA EFĒLIJA (juridiskie pakalpojumi) |
Jakovs Pliners, 27.12.1946 | Bijušais Saeimas deputāts, valdes loceklis Latvijas Krievu savienībā. Darbojas fondā Vecāki bērniem |
Miroslavs Mitrofanovs, 18.12.1966 | T.Ždanokas palīgs EP |
Viktors Rodionovs, 08.12.1954 | Valdes loceklis SIA Krievu Sēta (mēbeļu ražošana, mazumtirdzniecība) |
Andris Tolmačovs, 11.01.1973 | T.Ždanokas palīgs EP. Bijušais Saeimas deputāts (8.Saeimā no PCTVL), no 2009.gada līdz 2013.gadam Olaines novada domes deputāts |
Aleksejs Vasiļjevs, 26.05.1971 | Daugavpils 15. vidusskola, skolotājs, Latvijas krievu kopienas Daugavpils nodaļa, valdes priekšsēdētājs |
Tatjana Feigmane, 29.01.1952 | T.Ždanokas palīdze EP, CVK locekle |
Vladislavs Rafaļskis, 23.11.1959 | Kandidē EP vēlēšanās, Rīgas 40.vidusskolas skolotājs |
Avoti:
CrediWeb.lv
VID amatpersonu deklarācijas
Lursoft.lv
KNAB Partiju Finanšu datu bāze
Publiskos avotos pieejamā informācija, google.com u.c
Šajā lapā pieejama statistika par partijas kandidātu skaitu, dzimumu, vecumu, izglītību, tautību, ģimenes stāvokli, nodarbošanos, kas apkopota infografikā. Ja dati lejupielādējas lēnu, lūgums, uzgaidīt vai skatīt tos failā šeit.
Pēdējās izmaiņas veiktas 14.12.2014